Wednesday, November 10, 2010

Climbing Broga Hill


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarukatuh…

Agak Lama juGa aKU tak jengUk Blog aku nie…DaH berSawaNg NampaKnya haha..
Ari nie Aku MelakukaN perUbahan pada bl0g akU nie..Sebab Nampak BerceramUkk giler.. Mungkin Sebab takder Orang Nak Bersihkan bl0g aku Nie…(Silap gak..tak bayar gaji pekerje BulaN lepass…) ahaha xD

Hari Nie Aku nak Cerita tentang pEngalaman & PerjalAnan aku Time g Bukit Br0ga, Semenyih.. Sebenarnya sudah lama Aku dengar tentang Al-Kisah Bukit Br0ga nie..tapi baru sekarang aku mengErakkan Hati aku nak pergi..(kirenya terbuka hati laa nie) dulu Orang ajak rase malas jerp.. Maklum laa Daki nie bukan bidang kerja aku…hahaha :P

Biar Aku intr0duce dulu Salasiah Bukit Br0ga nie Secara ringkas..Aku deNgar nama Sebenar bukit ni Bukit Lalang…Sebab kat puncaknya dipenuhi dengan lalang…Dengan kEtinggian 390 meter, 1279 Kaki atas Aras laut, pemandaNgan cantik ini dapat kita daki dgn haNya 45 minit perjalaNan daripada Kuala Lumpur. IaNya terletak 5 minit drpd University of Nottingham kampus Semenyih. Pendakian meNgambil masa 30 minit hingga satu jam. It's an easy hiking..haha xD.. Kat Sini Aku  Tunjuk sikit Beberapa view yg aku sempat "catch" ketika Mendaki Temp0h hari..

~ Ramai juga yang mendaki time tuu...

~ sEwaktu daki time tu cuaca membawa hujan kabus..

 ~ cewahh... xD

:D

Hurm.. Macam mana 0ke taK..?Aku Suggest jika sapa yg memang berminat dgn peNdakian aku cadangkaN k0rang pergi lah MencUba Bukit Br0ga ini..Memang Terbaek..!! s0 aku nak chow dulu...next time aku akan Bawa Cerita Baru plak...Untuk tatapan k0rang...s0 nantiKan Laa yer  :D

*** Ucapan terima kasih kepada yang Menjayakan pendakian ini...next time kita pergi lagi...

No comments:

Post a Comment